Jak od strony opłat wyglądają połączenie z numerami telefonu do biur obsługi klienta typu 0-801 czy 0-801? Czasami koszty pokrywa właściciel/dzierżawca numeru, dzięki czemu połączenia z nim dla dzwoniących są całkowicie bezpłatne. Niektóre jednak naliczają opłatę za połączenie. Które?
Kto dysponuje numerami 0-800 itd.?
Numery telefonu do obsługi klienta zaczynające się od 0-800, 0-801 czy 0-804 często spotykamy na stronach różnych firm. Szczególnie są to firmy takie jak operatorzy sieci komórkowych, internetu czy dostawcy sieci kablowych. Infolinie służą im do telefonicznej obsługi klientów, którzy dzwonią z różnymi zapytaniami np. o płatności, warunki umowy czy taryfy za konkretne usługi.
Numery o tych początkowych czterech cyfrach każda firma może wykupić i spersonalizować przypisując je do własnych centrów obsługi klientów. Wówczas zobowiązuje się do opłacania regularnego abonamentu za ich utrzymanie, a często także przejmuje na siebie koszty związane z połączeniami na ten numer. Wtedy mamy do czynienia z całkowicie darmowym numerem. Darmowym dla dzwoniących oczywiście i to zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. Zazwyczaj są to numery rozpoczynające się od 0800.
Kiedy numery na infolinie są płatne? Ile kosztuje minuta rozmowy?
Połączenia mogą być także częściowo płatne, co oznacza, że koszty rozłożone są na odbierającego i na dzwoniącego. To najczęściej numery zaczynające się na 0-801 lub 0-804. Rozliczenie odbywa się w modelu np. za minutę lub za jeden impuls. W drugim przypadku dzwoniący obciążony jest jednorazowym kosztem bez względu na czas trwania połączenia. Z kolei jeśli osoba dzwoni na numery infolinii do obsługi klienta z telefonu stacjonarnego, koszty rozłożone są najczęściej po połowie dla operatora infolinii i operatora połączenia stacjonarnego. Koszt połączenia na numer rozpoczynający się od 0-801 lub 0-804 to przeważnie od 20 do 49 gr za minutę, więc 10 minut takiej rozmowy może nas kosztować nawet prawie 5 zł. Na koszt 1-minutowej rozmowy wpływają różne czynniki, na przykład dana pora dnia i tygodnia, a nawet numery, które znajdują się po 0-801/0-804. Droższe dla firmy wynajmującej numer są oczywiście numery, które łatwiej zapamiętać, z wieloma zerami itd.