Jednym z podstawowych założeń Facebooka jest to, by dzielić się treścią z innymi użytkownikami. A skąd pochodzi większość treści, którą znasz? Najpewniej z innych źródeł internetowych. Co więcej, FB doskonale nadaje się do tego, by rozpowszechniać własne artykuły, tworzone np. w serwisie branżowym lub na prywatnym blogu. Nie zaszkodzi też dodać do posta powiązanych kont FB. Jak dodawać linki na Facebooku?

Wstawianie linka do dowolnej strony

Jeśli chcesz dodać odnośnik do dowolnej strony internetowej, możesz go po prostu skopiować z paska adresu w przeglądarce www i wkleić do posta. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by wpisać adres strony. Może się jednak zdarzyć, że Facebook „nie zauważy” linka i potraktuje go jako zwykły tekst. Najczęściej jest to spowodowane brakiem przedrostka typowego dla linków. Jeżeli tekst nie będzie chciał się podświetlić jako link, dopisz na początku www lub http://. Następnie sprawdź, czy link działa, ponieważ niektóre strony są aktywne tylko pod adresem zawierającym www lub tylko pod pozbawionym tego przedrostka.

Zaletą wpisywania linków na FB jest to, że od razu na podglądzie widać, czy link „chwycił” – zostanie podświetlony i najpewniej do posta zostanie dodana grafika ściągnięta z danej strony.

Skracanie linków

Jak dodawać linki na Facebooku? Jeżeli stawiasz na kopiowanie, warto pamiętać o możliwości skracania linków. Weźmy jako przykład sytuację, w której chcesz wkleić link do listingu na Allegro albo wyników wyszukiwania w Google. Takie adresy są bardzo skomplikowane i potrafią zająć nawet kilka linijek. Wyglądają nieestetycznie i nieprofesjonalnie – co może mieć znaczenie, gdy prowadzisz konto oficjalne. Co robić w takim wypadku?

Znakomitym sposobem na rozwiązanie problemu ze zbyt długimi linkami są narzędzia do skracania. Jedno z nich oferuje Google. Wystarczy wejść na stronę Goo.gl, wkleić linka i kliknąć „shorten url”, a poniżej pojawi się skrócona wersja Twojego odnośnika, którą możesz dodać do posta na FB.

Wstawienie linka ze zdjęciem

Często zadawanym pytaniem w kontekście dodawania linków na Facebooku jest również to, jak wstawić odnośnik ze zdjęciem do własnego posta? W większości wypadków odpowiedź jest dziecinnie prosta. Wystarczy skopiować link do artykułu (jeżeli jest długi można użyć powyżej opisanego narzędzia skracającego), a następnie wkleić go do posta. Facebook sam powinien pobrać obrazy przypisane do artykułu oraz pierwsze słowa treści, które będą wyświetlone jako skrót.

Czasem automatycznie dodaje się kilka zdjęć, np. logo firmowe lub dodatkowe fotki z artykułu. Jeśli chcesz, by powstał „baner” składający się ze zdjęcia i podpisu, zostaw tylko jedną fotografię. Jeżeli fotek będzie więcej, stworzysz galerię – wówczas po kliknięciu w zdjęcie użytkownik zobaczy jego powiększenie i będzie mógł obejrzeć pozostałe obrazy, ale nie zostanie przeniesiony na stronę.

Może się też zdarzyć, że Facebook nie będzie chciał ściągnąć fotki. W takim wypadku możesz dodać zdjęcie ręcznie z dysku albo po prostu próbować kilka razy. Czasami link wskakuje po kilku próbach.

Linki do kont na FB

Innym rodzajem odnośników są te prowadzące do kont FB. Jak dodawać linki na Facebooku do użytkowników? Często wystarczy zacząć pisać imię i nazwisko lub nazwę strony oficjalnej, by Facebook sam podpowiedział linka – pojawi się nazwa wraz ze zdjęciem, wystarczy na nią kliknąć, by link się dodał. Jeżeli FB „nie zorientuje się”, że można podlinkować czyjeś nazwisko, naciśnij na klawiaturze symbol małpy i bezpośrednio po nim zacznij wpisywać nazwę konta, które chcesz dodać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here