Masz wrażenie, że wydajność w twojej firmie jest „najsłabszym ogniwem”? Jeśli tak, to najwyższa pora coś z nią zrobić. Wcale nie musisz zatrudniać większej ilości pracowników – wystarczy, że przyjrzysz się dokładnie funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i podejmiesz odpowiednie decyzje.

Co wpływa na wydajność pracy?

Produktywność jest zależna od wielu czynników, przeważnie jednak wyróżnia się trzy podstawowe grupy czynników, czyli kapitał fizyczny, ludzki oraz technologie. Pod pierwszym hasłem rozumiemy wszelkie kwestie dotyczące działania firmy „od zewnątrz”, a więc np. budynek, w którym dane przedsiębiorstwo funkcjonuje. Kapitał ludzki to pracownicy oraz ich wszystkie kompetencje, zarówno te twarde, jak i miękkie. Pod technologiami rozumiemy naturalnie całe wsparcie, jakie daje firmie rozwój np. IT. Poza tym wskazuje się też chociażby czynniki naturalne (mowa tu chociażby o zasobach występujących na terenie danego kraju).

Zwiększenie wydajności przynosi wiele plusów przedsiębiorstwu. Wiele mówi się o tym, że polscy pracownicy pracują mało wydajnie. Wpływ na to mają właśnie wszystkie wymienione powyżej czynniki; jeśli dostarczasz swoim pracownikom sprzęt słabej jakości, to będą oni pracować wolniej niż osoby na tym samy stanowisku pracujące z lepszym sprzętem. Jeśli więc chcesz zwiększyć wydajność, musisz przestać patrzeć na zakupy dla firmy jako na wydatki, a bardzie jak na inwestycje, które zwrócą się w przyszłości.

Gdzie szukać pomocy, gdy wydajność jest zbyt niska?

Można próbować rozwiązywać problemy samemu, ale prawda jest taka, że większość przedsiębiorców potrzebuje fachowego naprowadzenia, by dostrzec, jak naprawić błędy w firmie. Dlatego właśnie polecamy Wam korzystanie z doradztwa systemowego i procesowego. To pozwoli uporządkować m.in. takie aspekty działalności firmy, jak:

  1. Wydatki – doradztwo systemowe zajmie się dokładny przejrzeniem budżetu Twojej firmy i doradzi, co możecie zmienić, by ograniczyć niepotrzebne wydatki (bo przecież zdarzają się one niemalże w każdej firmie!)
  2. Usprawnienie procesów pomiędzy poszczególnymi częściami firmy – to będzie miało wpływ przede wszystkim na satysfakcję klienta. Przykładowo, jeśli klient w branży motoryzacyjnej chce zakupić samochód, to zależy mu na tym, żeby kontakt w firmie działał prawidłowo. Z pewnością chciałby więc kontaktować się nie tylko ze sprzedawcą, ale też np. z mechanikiem czy lakiernikiem, którzy przygotują mu samochód od strony technicznej,
  3. Optymalizacja procesów, która odsuwa konkurencję. Dynamiczna, prężnie rozwijająca się firma po prostu musi zostawić konkurencję w tyle. Doradztwo systemowe i procesowe pozwoli ci dojść do takiego momentu, w którym mniejsza konkurencja przestanie być istotna, a ważniejsi dla ciebie staną się naprawdę poważni przedsiębiorcy na rynku. Pamiętaj, że jeśli twoja firma się nie rozwija, to bardzo szybko na rynku może znaleźć się ktoś, kto chętnie zastąpi twoje miejsce. Dlatego tak ważne jest, by dbać o doradztwo systemowe w firmie.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał we współpracy z przedstawicielem firmy Team Prevent sp. z o.o.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here