Biznes w sieci

0
Biznes w sieci

Od dłuższego czasu przedsiębiorcy działają więcej czasu w internecie, niż na realnym polu działań. Jest to spowodowane tym, że internet generuje większy zysk oraz większą ilość potencjalnych klientów. Wystarczy prężnie działać na portalach społecznościowych, mieć własną witrynę dla swojej firmy i oczywiście trzeba mieć również dobry produkt, który by się sprzedawał. W takim przypadku sukces murowany, o ile ma się jeszcze w zanadrzu trochę aktywów pieniężnych, żeby rozkręcić własny biznes. Oprócz tego warto znać parę terminów z zakresu ekonomii internetowej takich jak: ,,e-marketing i pozyskiwanie leadów”, jest to nic innego jak marketing przez internet, dzięki któremu przedsiębiorca zyskuje większe zainteresowanie reklamowanym produktem w internecie, dlatego dostaje coraz to więcej zapytań o prezentowane oferty. To jest właśnie istota marketingu internetowego, czyli zdobywanie zasięgu, to jest zainteresowanie reklamowanym produktem. Jest to bardzo przydatne narzędzie do prezentowania danej marki.

Oprócz tego jest coś takiego jak kampanie performance marketing. Już wyjaśniam Performance Marketing to nic innego jak reklamowanie produktu poprzez pozyskiwanie zasięgu, dzięki pytaniom zadawanym przez potencjalnych klientów. Do tego służą ankiety oraz bezpośrednie pytania do przedsiębiorcy, który akurat znalazł się w internecie i planuje wejście w e-marketing. Jeżeli chodzi o faktyczne wejście w ów temat to należy wejść na stronę: www.ideoforce.pl, pozwoli to na wnikliwe obeznanie z tematem. Na tej stronie wszystko opisane jest bardzo przejrzyście, dzięki czemu każdy początkujący przedsiębiorca może w pełni zagłębić się w ów temat, to pozwoli na prężne wykonywanie swojego zawodu, a dzięki temu firma będzie mogła działać na najwyższych obrotach.

Należy jeszcze wspomnieć o tym, że każdy człowiek musi zapoznać się z prawami biznesu, a w przypadku performance marketingu jest to z angielskiego „good best better”, oznacza to, że dajemy klientowi tego czego chce, ale nie przechodzimy od razu do progresywnego podnoszenia jakości, lecz w tym przypadku należy przejść do tego co najbardziej spodoba się potencjalnemu klientowi, a dopiero wtedy dotrzymujemy kroku poprzez jakość lepszą od tej oferowanej na początku. To pozwala na utrzymywanie odpowiedniego poziomu jakości, dzięki czemu klient zostaje z nami na dłużej, to daje większe możliwości biznesowe, to zapewnia zasięg, a to z kolei daje bardzo duże pole do popisu przed potencjalnymi klientami, którzy tylko czekają na odpowiednią ofertę.

Czym powinna charakteryzować się szkoła przyjazna dzieciom?

0
Czym powinna charakteryzować się szkoła przyjazna dzieciom?

Tworząc placówkę szkolną, miejsce, w którym dzieci spędzają dużą część swojego dnia, musimy z jednej strony kierować się ich bezpieczeństwem i jakością edukacji, a z drugiej strony – patrząc pod kątem biznesowym – innowacyjnością i konkurencyjnością.

Zatrudnianie wyspecjalizowanej kadry pedagogicznej

Opiekunowie, wychowawcy i nauczyciele to podstawowy filar szkolnej placówki. To właśnie te osoby są odpowiedzialne za wychowanie i edukację dzieci. Rodzice, zostawiając swoje pociechy w szkole, zawsze chcą mieć pewność, że ich dzieci są pod najlepszą opieką. Kwalifikacje kadry nauczycielskiej powinny oczywiście zostać potwierdzone odpowiednim dyplomem kwalifikacji i ukończonymi studiami na kierunku pedagogicznym.

Tuż obok kadry wychowawczej dobrze, jeśli pojawiają się dodatkowi specjaliści: psychologowie, logopedzi czy psychologowie. W przypadku dzieci wymagających dodatkowej opieki, szczególnie w przypadku niepełnosprawności dobrze sprawdzą się oligofrenopedagodzy czy fizjoterapeuci. Ich zadaniem jest przede wszystkim obserwacja dzieci i ocena ich prawidłowego rozwoju.

Czas na edukację poprzez zabawę!

Najnowszym trendem w szkołach podstawowych są nowoczesne miasteczka ruchu drogowego. Co to takiego? To mini miasteczka rowerowe, które przygotowują najmłodszych do bezpiecznego poruszania się po drodze. Jest to również ciekawa i nowoczesna forma zajęć, która przede wszystkim w sposób praktyczny nauczy dziecko podstawowych zasad ruchu drogowego, przygotowując je tym samym do egzaminu na kartę rowerową.

Na co zwracać uwagę przy projektowaniu takiego miejsca? Przede wszystkim na to, by producent elementów mógł stworzyć indywidualny projekt, który będzie odpowiedzią na potrzeby placówki szkolnej. Decydując się na wybór producenta, należy również kierować się jego doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami. Niewątpliwie smartplac.pl to miejsce, w którym placówka szkolna może znaleźć najlepsze edukacyjne rozwiązanie dla najmłodszych.

Odpowiednie warunki pracy i nauki

Wyposażenie i zatrudnienie wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej to oczywiście podstawa, ale nie można zapominać również o odpowiednich warunkach dla pracowników, jak i uczniów. Wiemy już, że nowoczesne miejsca edukacyjne dla dzieci to must have, ale o czym jeszcze należy pamiętać?

Zaczynając od podstaw – należy zadbać o wysokiej jakości wyposażenie klas i innych pomieszczeń. Najważniejsze są ławki i krzesła, które przede wszystkim powinny formować odpowiednią postawę dzieci. Warto również zadbać o prawidłowe oświetlenie, które wpływać będzie na prawidłowy wzrok. Jeśli mówimy o nowoczesnym miejscu i szkole przyszłości, nie możemy zapomnieć również o dostępie do internetu i stanowisk komputerowych. Takie rozwiązanie ma oczywiście swoich zwolenników i przeciwników. Jedno jest pewne – mimo wszystko cyfrowe elementy edukacyjne pozwolą na zaoszczędzenie na podręcznikach w całym procesie kształcenia.

Jak widać, na rynku jak najbardziej są narzędzia do stworzenie nowoczesnej szkoły! Wystarczą tylko chęci i świeży umysł osób decyzyjnych w szkolnej placówce. Kluczem do sukcesu są wyspecjalizowani nauczyciele, interaktywna nauka poprzez zabawę i ciekawą aktywność, a także nowoczesne wyposażenie wnętrza szkoły.

Sprawdzenie statusu podatnika VAT

0
Czynny podatnik VAT

Podatek od towarów i usług – odgrywa niezwykle istotną rolę w funkcjonowaniu całego kraju, gdyż  stanowi ważne źródło wpływów do budżetu państwowego. W celu zabezpieczenia przychodów z tytułu podatku VAT nałożono na podatników szereg obowiązków, zmierzających do zmniejszenia naduzyć związanych ze zwrotem podatku. Jednym z nich jest obowiązek sprawdzenia, czy kontrahent widnieje w rejestrze czynnych podatników VAT, jeszcze przed dokonaniem transakcji.

Weryfikacja kontrahentów w praktyce

Obowiązek weryfikacji kontrahentów pod kątem obecności w rejestrze czynnych podatników VAT oznacza zatem, że każdy przedsiębiorca nawiązujących współpracę i tym samym dokonujący transakcji musi  sprawdzić czy wspomniany kontrahent jest czynnym płatnikiem VAT. Jeśli widnieje on w rejestrze, wówczas przedsiębiorca ma prawo do odliczenia podatku VAT. W przypadku, gdy nie widnieje on w rejestrze podatników VAT organy podatkowe mogą podważyć prawo do odliczenia podatku od towarów i usług. Na tym jednak nie koniec. Od stycznia 2017 nabywca – w opisanych powyżej okolicznościach – zagrożony jest dodatkową, 100-proc. sankcją z tytułu nieuprawnionego zawyżenia podatku do odliczenia.

Sprawdzanie statusu podatnika VAT

Już w 2015 Ministerstwo Finansów udostępniło bezpłatny formularz umożliwiający weryfikację kontrahentów pod kątem obecności w rejestrze czynnych podatników VAT. Wspomniane narzędzie umieszczone zostało na Portalu Podatkowym. W celu skorzystania z formularza wystarczy jedynie wpisać we wskazanym polu numer NIP kontrahenta. Niemniej jednak warto zaważyć, iż zdecydowana większość firm nawiązuje współpracę nie z jednym, a z dziesiątkami kontrahentów, co niejako odgórnie rodzi potrzebę zautomatyzowania opisanego procesu. W tym celu warto skorzystać z programu Czynnik Podatnik VAT firmy Hogart.

Czynnik Podatnik VAT to proste w obsłudze narzędzie, które umożliwia nie tylko automatyczne sprawdzanie kontrahentów, ale również weryfikację takowych na portalu VIES. Warto dodać, iż produkt  Hogart przechowuje wyniki weryfikacji, pozwala na ich dowolne sortowanie, a nawet informuje nas o aktualnym statusie podatnika. Narzędzie może być zintegrowane z najpopularniejszymi programami ERP , w tym m.in. SunSystems, SAP, JD Edwards i innymi. Więcej informacji o programie Czynny Podatnik VAT znajdziesz na stronie: https://www.hba.hogart.com.pl/czynny-podatnik/.

Zadłużenie – jak sobie z nim poradzić?

0
Zadłużenie

Dziura w budżecie to często spotykany problem. W jaki sposób można zaradzić temu problemowi? Jedną z możliwości jest wzięcie pożyczki. Niemniej jednak wzięcie pożyczki nie musi być rozwiązaniem problemu (niejednokrotnie słyszy się o pętli chwilówek). Czy wyjście z pętli chwilówek jest realnym rozwiązaniem? Oczywiście, ale konieczne jest odpowiednie podejście do tematu. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie daje konsolidacja zadłużenia, poza tym nie należy zapominać o kontakcie z pożyczkodawcą.

Jak poradzić sobie z pętlą zadłużenia?

W przypadku pętli zadłużenia bardzo dobrym rozwiązaniem jest konsolidacja chwilówek. Ktoś może zapytać, czym jest konsolidacja? Najkrócej mówiąc, chodzi o połączenie zaciągniętych zobowiązać w jedno większe. Warto też podkreślić, że kredyt konsolidacyjny może być też nazywany oddłużeniowym.

Tak więc kredyt oddłużeniowy powinien być zaciągnięty na kwotę, która pozwoli spłacić długi. Naturalnie nie wolno zapominać o tym, że kredyt oddłużeniowy sam w sobie nie jest gwarancją sukcesu. Konsolidacja chwilówek dla zadłużonych powinna być odpowiedzialna (czyli kredyt powinien być na miarę możliwości).

Naturalnie uzyskanie kredytu konsolidacyjnego nie zawsze jest możliwe, ale trzeba pamiętać o tym, że mowa o bardzo popularnym rozwiązaniu. Jeżeli nie uda się w jednym banku, warto próbować w kolejnych. W końcu nie jest powiedziane, że za każdym razem ubieganie się o kredyt będzie nieskuteczne. Poza tym dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firmy zajmującej się konsolidacją zadłużenia (np. opinie splatachwilowek.pl).

Nie wypada też pominąć tego, że matematyka to nie wszystko. Nie ma co ukrywać, że problemy finansowe mają wpływ na samopoczucie czy zdrowie. Dzięki wcześniejszej spłacie sytuacja wygląda tak, że można mieć wrażenie, iż kontrola finansowa ostała odzyskana i co za tym idzie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby lepiej zarządzać domowym budżetem.

Ktoś może zapytać, co jeśli nie mam szans na konsolidację? W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się zdecydowanie na szczerą rozmowę z pożyczkodawcami. Otóż, jeżeli wcześniejsza spłata pożyczek nie jest możliwa, warto prosić o nowy termin spłaty. Wiadomo, że taka rozmowa jest trudna dla pożyczkobiorcy, ale nie odbieranie telefonu jest znacznie gorszym rozwiązaniem. Jeżeli są problemy, trzeba stawić im czoła, naprawdę warto. Dobrze również dodać, że pożyczkodawcom nie zależy na sprawie w sądzie, tak więc bardzo prawdopodobne, że uda się ustalić zadowalający termin spłaty.

Lepiej zapobiegać

Warto również powiedzieć nieco na temat zapobiegania pojawieniu się pętli zadłużenia. Otóż zapobiegnięcie takiej pętli jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż późniejsze zmaganie się z problemami finansowymi. Niemniej jednak tak jak już zostało powiedziane, w przypadku problemów finansowych wcześniejsza spłata produktów jest jak najbardziej możliwa. Konieczne jest tylko odpowiednie podejście.

Tak więc co do zapobiegania, dlaczego ludzie decydują się na kredyty/chwilówki (szczegóły nie mają znaczenia)? Bez wątpienia chodzi o mniejsze lub większe problemy finansowe, które mogą być przyczyną choćby niskich płac. Tak więc co należy robić, kiedy mamy problemy finansowe? Na pewno warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy kogoś z rodziny (czy też jakiegoś przyjaciela). Naturalnie wiadomo, że nie zawsze jest taka możliwość, ale jeśli jest to należy ją bezsprzecznie rozważyć.

Warto również odnieść się do świadomości (zresztą o świadomości była już wcześniej mowa). Była mowa o tym, że pożyczanie powinno być świadome. Naturalnie pożyczanie zawsze jest mniejszym lub większym ryzykiem (nigdy nie wiadomo, co się wydarzy), ale oczywiście trzeba dążyć do tego, aby ryzyko było jak najmniejsze. Ktoś może zapytać, jak należy postępować?

Na dobrą sprawę wszystko sprowadza się do trzech punktów: przede wszystkim należy przemyśleć swój pomysł (czy na pewno muszę zdecydować się na pożyczkę?). Jeżeli muszę zdecydować się na pożyczkę, nie pozostaje nic innego, jak przejść do porównania ofert. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie wszystko jest dla wszystkich (nie zawsze można liczyć na to, że konsolidacja kredytów będzie możliwa, w końcu konieczne jest pozytywne rozpatrzenie wniosku).

Ponadto należy pamiętać o tym, że chwilówki mogą być efektem nadmiernego konsumpcjonizmu. Tak więc, jeśli nie wiemy, czy nas na coś stać, pod żadnym pozorem nie należy ulegać pokusie.

Podsumowanie

Spłata chwilówek może stanowić poważny problem, ale jest to problem, z którym absolutnie można sobie poradzić. Naturalnie najlepiej, aby pętla zadłużenia w ogóle nie powstała (konieczne jest świadome podejście do tematu, opcjonalnie można też pomyśleć o tym, żeby poprosić o pomoc rodzinę).

Warto też pamiętać, że bez względu na to, jakie zobowiązanie jest problemem, zawsze należy pamiętać o szczerej rozmowie z działalnością, która udzieliła pożyczki/kredytu. Być może wydaje Ci się, że nieodbieranie telefonu jest lepszym rozwiązaniem, ale jest to rozwiązanie, które można określić mianem ucieczki, która do niczego nie prowadzi. Co więcej, rozmowa może skutkować tym, że zostanie zaproponowany nowy termin spłaty zadłużenia.

Elektryczne wózki widłowe dla najbardziej wymagających – czym się charakteryzują i jak je wybierać?

0
Elektryczne wózki widłowe dla najbardziej wymagających – czym się charakteryzują i jak je wybierać?

Elektryczne wózki widłowe to coraz częściej wybierana alternatywa względem wózków z silnikami spalinowymi, zasilanymi gazem. Elektryczne odpowiedniki sprawdzą się w wielu sytuacjach, w których wózki spalinowe mogłyby zawieść. Czym kierować się przy wyborze najlepszego wózka widłowego elektrycznego?

Likwidacja spółki z o.o. – najważniejsze informacje

0
Likwidacja spółki z o.o. – najważniejsze informacje

Z różnych przyczyn może okazać się, że pewnego dnia będziesz zmuszony do zlikwidowania swojej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Może współpraca ze wspólnikiem się nie układała, a może po prostu spółka przestała być dochodowa? Bez względu na przyczynę, masz prawo do wykreślenia spółki z rejestru.

Likwidacja spółki z o.o. niesie za sobą pewne konsekwencje. Chcesz wiedzieć jakie? A może zastanawiasz się, co trzeba zrobić, by zakończyć swoją działalność? Poniżej przybliżymy Ci, na czym polegają procedury związane z likwidacją spółki. Zapraszamy do lektury.

Co może być powodem do likwidacji spółki z o.o.?

Rozwiązanie spółki z o.o. może nastąpić z wielu różnych powodów. Najbardziej prozaiczny to po prostu upływ czasu, na jaki spółka została zawiązana. Może zostać ona rozwiązana na mocy uchwały wspólników – w tym przypadku wymagana jest większość 2/3 głosów, chyba że umowa stanowi inaczej. Kolejnym powodem rozwiązania spółki mogą być również konflikty wspólników, które uniemożliwiły współpracę lub sytuacja, w której osiągnięcie celu spółki okaże się niemożliwe. W tych dwóch przypadkach to sąd podejmuje się rozwiązania spółki.

Z kolei likwidacja spółki z o.o. to inaczej proces, który polega na ściąganiu wierzytelności spółki, jak również spieniężeniu majątku, a także na spłaceniu wierzycieli. Całe to sformalizowane postępowanie przeprowadzane jest w celu rozliczenia spółki zanim zostanie ona skreślona z rejestru i utraci swój byt prawny, a także w celu ochrony wierzycieli, jak i wspólników.

Jak przebiega likwidacja spółki z o.o.?

Procedura likwidacyjna rozpoczyna się od zgłoszenia chęci rozwiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością sądowi rejestrowanemu. W tym celu należy wypełnić dwa formularze. Pierwszy z nich to KRS-Z61, natomiast drugi – KRS-ZR. Pamiętaj, że od wpisu pobierana jest opłata sądowa w wysokości 250 zł, a także opłata za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, która z kolei wynosi 100 zł. Oprócz tego konieczne jest dokonanie kolejnego ogłoszenia w MSiG, które będzie mówiło o otwarciu likwidacji, a także wzywało wierzycieli do zgłoszenia ich wierzytelności. Musi się to odbyć w ciągu trzech miesięcy od dnia ogłoszenia. Tu też należy pamiętać o opłacie, która jest zależna od liczby znaków w ogłoszeniu.

Kolejnym krokiem na drodze do zlikwidowania spółki z o.o., która była najpierw określana jako spółka w organizacji, jest sporządzenie przez likwidatorów bilansu otwarcia likwidacji i wykonanie czynności z nią związanych. Po zakończeniu tychże działań przechodzimy do podziału majątku na wspólników. Może do niego dojść dopiero po upłynięciu szczęściu miesięcy od ogłoszenia likwidatorów. Później tworzy się jeszcze bilans zamknięcia likwidacji, który musi być zaaprobowany przez każdego ze wspólników.

Na koniec składa się do sądu rejestrowego bilans oraz oświadczenie, które zapewnia o zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli. Należy dołączyć także wniosek o wykreślenie spółki z rejestru – jest to formularz KRS-X2. Odpis bilansu powinien trafić także do urzędu skarbowego.

Przerwa w ubezpieczeniu OC a zniżki

0
Przerwa w ubezpieczeniu OC a zniżki

Zniżki ubezpieczeniowe to coś, o czym marzy każdy kierowca. W końcu ich posiadanie może się równać naprawdę sporej różnicy w cenie OC. Co się jednak z nimi stanie, jeśli przerwiesz ciągłość ubezpieczenia? Sprawdź, czy Twoje zniżki przepadną czy będziesz mógł dalej z nich korzystać!

Spokojna starość na Wyspach – jak dobrze przygotować się na życie po 50-ce

0
Spokojna starość na Wyspach - jak dobrze przygotować się na życie po 50-ce

Stare porzekadło głosi: “starość, nie radość”. Jest w nim niestety sporo prawdy – na starość człowiek traci energię oraz jest bardziej podatny na różne choroby i schorzenia. Choć można wiele na to zaradzić, jeśli odpowiednio zadbamy o siebie wcześniej, to pewnych rzeczy się nie przeskoczy.

To wszystko nie zmienia jednak faktu, że starość można spędzić w sposób spokojny i pozbawiony zmartwień. Szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie poziom opieki medycznej nad osobami starszymi stoi na wysokim poziomie, możemy liczyć na to, że czeka nas spokojna starość. Poza tym jednak istotne jest zapewnienie sobie ubezpieczenie, dzięki któremu nasi bliscy nie będą musieli się martwić o formalności po naszej śmierci. Over 50 Insurance jest takim właśnie rozwiązaniem.

Czym jest Over 50 Insurance?

Funkcjonuje wiele nazw dla tego typu ubezpieczeń – Over 50’s, Over Fifites, etc., jednak wszystkie nieodmiennie dotyczą tego samego typu ubezpieczenia. Warunkiem koniecznym do otrzymanie go jest bycie w wieku od 50. do 80. lat. Jego funkcja jest zapewnienie osobom powyżej 50. roku życia ubezpieczenia pochówkowego, dzięki czemu osoby bliskie mogą zająć się naszym pogrzebem bez zmartwień o koszty.

Atutem takiej formy ubezpieczenia jest zdecydowanie to, że ma ona bardzo niskie wymagania. Należy pracować lub mieszkać na terenie Wielkiej Brytanii i mieć pomiędzy 50. a 80. lat. W przeciwieństwie od standardowego ubezpieczenia na życie, nie są konieczne żadne ankiety medyczne – otrzymanie ubezpieczenia nie zależy od naszego stanu zdrowia, co czyni je idealnym dla osób o słabym zdrowiu. Jedyne czynniki, które mają tak naprawdę znaczenie jest palenie tytoniu oraz wiek, a wpływają one tylko na cenę, nie zamykając nam całkowicie drogi do polisy.

Należy wziąć jednak pod uwagę fakt, że polisa taka niesie ze sobą duże ryzyko dla ubezpieczyciela, dlatego istnieje okres wyłączenia ryzyka ubezpieczeniowego, który w zależności od polisy może trwać od 12 do 36 miesięcty. Oznacza to, że polisa będzie w pełni wypłacona dopiero po tym okresie – jeśli śmierć nastąpi wcześniej, to rodzina otrzyma równowartość 100 lub 150% dotychczas złożonych składek w zależności od polisy.

Co pokrywa polisa?

Jednak ubezpieczenie Over 50 nie zapewnia odszkodowania jedynie w wypadku śmierci ubezpieczonego. Jest ona również swego rodzaju ekwiwalentem Critical Illness Insurance, ponieważ środki będą wypłacone również w momencie, gdy ubezpieczony zachoruje na jedną z chorób określanych jako krytyczne, np.:

●     zawał,

●     rak,

●     wylew,

●     głuchota,

●     choroba Alzheimera,

●     demencja,

●     ślepota.

Kto może liczyć na ubezpieczenie 50+?

Polisa jest kierowana do osób, które ukończyły 50 lat i borykają się z chorobami, dlatego wymagania nie są duże. W przypadku tradycyjnej polisy na życie w tym momencie trzeba by się liczyć z dużymi kosztami. Tutaj możemy liczyć na polisę w przystępnej cenie, która dostępna będzie dla wszystkich, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki Over 50 Insurance możesz być pewien, że Twoja rodzina otrzyma odpowiednie wsparcie finansowe po Twojej śmierci. Możesz odpoczywać na starość, będąc pewnym, że w razie, gdyby stało się najgorsze, nie pozostawiasz po sobie zbyt wiele formalności.

Dlaczego warto korzystać z opakowań gastronomicznych?

0
opakowanie gastronomiczne

Jednorazowe opakowania bez wątpienia mają sporo zalet. To dlatego są to niezbędne akcesoria nie tylko w domu, ale przede wszystkim w lokalach gastronomicznych czy punktach handlowych. Od dawna cieszą się ogromną popularnością.

Naczynia jednorazowe wykorzystywane są w wielu branżach. Można je spotkać w przedsiębiorstwach przemysłowych czy spożywczych. Dzięki nim możliwe jest zachowanie walorów smakowych produktów oraz utrzymanie ich wysokiej jakości. Restauracje, kupują je zazwyczaj w hurtowni opakowań jednorazowych.To jednak nie wszystkie plusy, jakie posiadają opakowania jednorazowe. Korzyści ich stosowania jest znacznie więcej. Warto przekonać się, kiedy przydadzą nam się kubki, miseczki, foremki aluminiowe i wiele innych naczyń wykonanych z papieru, plastiku bądź styropianu.

opakowanie gastronomiczne

Zalety stosowania jednorazowych pojemników na żywność

Powszechne stosowanie opakowań jednorazowych wynika z wielu atutów tego rozwiązania. Przede wszystkim pozwalają one na łatwe i skuteczne przechowywanie. Możliwy jest także komfortowy transport bez naruszania jakichkolwiek walorów produktów. Opakowania gastronomiczne wyróżniają się wysoką wytrzymałością mechaniczną. Mają odpowiednią twardość, dlatego otrzymujemy nienaruszone wyroby. Wykonane pojemniki trafiają hurtowo do różnych miejsc są to między innymi opakowania dla piekarni, restauracji, kawiarni i innych.

Z czego wykonuje się opakowania jednorazowe?

Opakowania produkowane są najczęściej z plastiku, aluminium, styropianu lub papieru. Należą do nich różnego rodzaju pojemniki, pudełka czy naczynia. Ich forma doskonale sprawdza się do przewodu napojów lub dań. Świetnie utrzymują odpowiednią temperaturę, a jednocześnie zachowują wszelkie walory smakowe. Do wyboru są foremki, miseczki z przykrywką, pudełka obiadowe. Plusem opakowań jest także to, że przedłużają czas przydatności do spożycia.

Korzystna cena

Niewątpliwym plusem opakowań jednorazowych jest ich niska cena. To jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na skorzystanie z nich. Ostateczny koszt jednej sztuki wynosi kilka groszy. Zakup sporej partii z pewnością nie obciąży budżetu firmy.

Wygoda korzystania

Kolejny plus to wygoda użytkowania. Opakowania są lekkie, a sam kształt został starannie przemyślany. To dlatego nie zajmują one wiele przestrzeni niezbędnej do przechowywania. Opakowania można włożyć jedno w drugie, co pozwala na zaoszczędzenie sporo miejsca. Jeśli pojemniki są zużyte, można je łatwo zgnieść. Wystarczą worki na śmieci, by wygodnie pozbyć się opakowań. Dla firm takie drobnostki mają ogromne znaczenie.

Specjalistyczne tworzywo

Opakowania gastronomiczne są wykonywane ze specjalnych tworzyw. To dlatego mogą wyróżniać się pożądanymi właściwościami z punktu widzenia gastronomii. Opakowania styropianowe doskonale sprawdzą się do przechowywania ciepłych posiłków. Jak wiadomo, styropian jest doskonałym izolatorem ciepła, dlatego jedzenie zachowuje swoją temperaturę.

Materiał a rodzaj przechowywanych posiłków

Torby foliowe świetnie zabezpieczają produkty przed zanieczyszczeniami czy wilgocią. Popularne jest także stosowanie papierowych torebek, które stosuje się do przechowywania bądź pakowania pieczywa. Papier doskonale przepuszcza powietrze i jest bezpieczny dla zdrowia. Nie wydziela szkodliwych substancji.

Łatwa utylizacja

Niewątpliwym plusem pojemników dla gastronomii jest także ich łatwa utylizacja. Jak wskazuje nazwa, opakowanie może być wykorzystane jedynie raz. Nie myjemy go w celu ponownego zastosowania. Zużyte opakowania z folii, papieru, plastiku wyrzucamy do worków na śmieci lub odpowiednich kontenerów. Segregacja przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczeń środowiska, co jest ogromnym plusem.

Jak widać, opakowania gastronomiczne wyróżniają się mnóstwem zalet. Z powodzeniem można je wykorzystywać w przedsiębiorstwach. Cechują się wysoką jakością, świetnymi właściwościami, doskonale utrzymują ciepło i są łatwe zarówno w przechowywaniu, jak i utylizacji. Ich niski koszt sprawia, że budżet firmowy nie zostaje mocno obciążony, dlatego cieszą się sporym zainteresowaniem.

Parametry dobrych drzwi do kominka

0
Parametry dobrych drzwi do kominka

Kominek to spełnienie marzeń – w wielu nowoczesnych domach, ale też w tych nawiązujących do stylu rustykalnego czy wiejskiego, honorowe miejsce w salonie lub kuchni ma właśnie kominek. Jednym z ważnych etapów decyzji dotyczących kominka w domu jest wybór drzwi. Powinny być one solidna i zapewniać trwałość na lata. Właśnie tym charakteryzują się drzwiczki do kominka na wymiar, produkowane w Polsce przez firmę Ignif.

Wytrzymałe i solidne drzwiczki kominkowe na wymiar

Drzwiczki kominkowe powinny być wytrzymałe i solidne. Absolutnie nie należy zatem wybierać najtańszej opcji na rynku, bo zwyczajnie mogą nie dawać takiej gwarancji i ochrony, bardzo szybko zabrudzić się, czy wreszcie stać się zbyt łatwo dostępne dla dzieci. Drzwi kominkowe muszą zatem nie tylko świetnie wyglądać – w końcu kominek to jedna z droższych inwestycji do domu, a zatem każdy chce, by odpowiednio zdobył też salon.

Szkło do drzwi do kominka

Doskonałej jakości szkło do kominka, które ma przynajmniej 4 mm grubości – na ten parametr warto zwrócić uwagę wybierając drzwiczki kominkowe. To właśnie takie szkło da odpowiednią wytrzymałość na lata, będąc doskonale odporne na działanie wysokich temperatur. Dla osób pragnących jeszcze wyższej jakości istnieje możliwość zamontowania szyb samoczyszczących się. Przez długi czas pozostaną one czyste i pozwolą delektować się widokiem ognia w paleniska.

Otwieranie i zamykanie

Drzwiczki kominkowe, któr otwierają się w kierunku wskazanym przez klienta, lub po prostu mają dwa skrzydła – to właśnie oferuje producent drzwi do kominka Ignif.com. Poza wygodą podczas otwierania ważne jest też bezpieczeństwo. Zapewniają je drzwi z mechanizmem pozwalającym na automatyczne zamykanie. To zabezpieczenie dla dzieci, które będą chronione przed ogniem.

Design

Oczywiście liczą się nie tylko parametry techniczne i wytrzymałość, ale też design samych drzwi. Klienci mogą wybierać spośród kilku popularnych kolorów, między innymi decydując się na przykład nad czerwień. Mogą dobrać sobie również listwy maskujące czy gałki oraz klamki, tworząc naprawdę spersonalizowane drzwi idealnie pasujące do ich domowego wnętrza.

ZOBACZ TEŻ